Звіт №4 по заходах в рамках акції #HealthySchools_UA

    Активна перерва
    Рух необхідний для повноцінного розвитку дитячого організму. Біг, стрибки, рухливі ігри допомагають подолати розумову перевтому школярів і покращують настрій. Тому для учнів Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 учні 11 класу та їх класний керівник Рудика Л. М. організували на перерві активні ігри, такі як джерельце, зіпсований телефон, крокодил, арам шим-шим та інші. До учнів уже приєдналися вчителі. Педагоги кажуть, що такі масові ігри заряджають активністю на увесь навчальний день

     Аромотерапія – для душі і тіла
    Приємні запахи ефірних олій  під час аромотерапії відчувався в Сарненській ЗОШ І-ІІІ ст. №4 скрізь.

    Учні 6-А класу поринули у світ ароматів, і дізналися, що аромотерапія – це прекрасний метод заспокоєння багатьох фізичних і психічних недуг, що володіє здатністю підтримувати і стимулювати природні захисні реакції організму.
    Використовуючи аромолампу, як найбільш простий, але самий дієвий засіб аромотерапії в школі, можна покращити самопочуття дітей, підняти настрій, збагатити дитячий організм життєвою енергією, додати тонус і релаксуючу дію.
    Учні зрозуміли, що ефірні олії використовуються для укріплення фізичного та психічного здоров’я, для загострення процесів мислення, пам’яті та профілактики грипу.
    Не варто недбало ставитися до свого здоров’я і через довгі роки наш організм скаже вам спасибі.

      Презентація лепбуків
     З великим захопленням учні 2-Б класу Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 виготовляли лепбуки та тему «Вітаміни». Тематичний лепбук  переслідує відразу кілька цілей: розвиває самостійну дослідницьку діяльність, творче мислення, спостережливість, пізнавальну активність, формує інтерес до об’єкту вивчення. Заняття з виготовлення лепбуків було яскравим, емоційним і захоплюючим. З допомогою творчого завдання тепер діти  знають, які продукти необхідно вживати більше, а які менше, та відтепер будуть знати, що таке вітаміни, і в яких продуктах вони містяться.

      Міні-сади – креативний дизайн школи
      Ідея озеленення шкільного простору давно хвилювала і учнів, і вчителів. В який спосіб це зробити підказала науково-практична конференція «Створення міні-садів як елементу інтер’єру», що пройшла за участю екоклубівців у Сарненській ЗОШ І-ІІІ ст. №4. Учасники конференції ознайомили квітковий десант з принципами створення міні-садів та запропонували взяти участь у конкурсі на кращу квіткову композицію. Для цього було придбано одинакові ємності для квітів. Кипіла робота в класах над створенням ескізів, добором кімнатних рослин та висаджуванням композицій. Зараз учасники навчально-виховного процесу можуть милуватися учнівськими шедеврами, що прикрасили коридори школи.

    Пригоди краплинки
    Вода – основа життя і здоров’я? Такій аксіомі можуть не вірити тільки першокласники НУШ. Тому саме для них Юлія Журавчак, науковий співробітник Еколого-просвітницького центру Рівненського природного заповідника провела цікаве заняття з дослідами та фокусами.

    Обговоривши з школярами властивості води, та продемонструвавши їх у дослідах пані Юлії вдалося довести, що життя є лише там, де є вода і, навпаки, де знаходиться вода, там є життя.  У той же час вода, яку ми випиваємо, може стати найкращими і найефективнішими ліками. Водні процедури, баня, лікування на морі, фонтан в саду – це наше здоров’я, вічна цінність, до якої ми повинні відноситися з великою повагою, не завдаючи їй шкоди та пильно оберігаючи. Всі повинні пам’ятати: вода – дзеркало минулого і сучасного.

     Програма 15 на фінішній прямій…
     У колі спілкування учасників за Програмою 15 звучать останні акорди…Все менше часу залишається до завершення занять. Кожен з учасників починає усвідомлювати для чого приходив на заняття і як він змінився, що отримав. Тому під час зустрічі «Проходження через зміни» окреслювалися питання стабільності, благополуччя та розвитку людини, яка виступає в житті учасником багатьох подій, проходить через кризи, надбання та втрати. Учасники зробили висновок, що стабільність може привести людину до регресу, а щоб розвиватися треба час від часу виходити з зони комфорту.

     На занятті «Життя як подорож» і мами,  і тата, і хлопці та дівчата спробували проаналізувати свій життєвий шлях до занять у Програмі 15, під час зустрічей та сформувати життєві мрії. Адже, зміни необхідні, бо це каталізатори повноцінного життя. І не все ми можемо передбачити, запланувати, але сильні духом люди навіть у важких ситуаціях можуть знайти для себе щось корисне.

      Фізкультура і спорт – здоров’я нації
      Учні Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 відвідали тринажерний зал, який знаходиться в спортивно-озноровчому комплексі «Дельфін», що в місті Сарни. Тренер комплексу ознайомив з залою кардіо та силових тренажерів, він повністю укомплектований якісним тренажерами для всіх груп м’язів. Також є достатня кількість тренажерів для кардіо підготовки. Бігові доріжки, орбітреки та велотренажери  учні школи протестували особисто.  Ще дітям сподобалась зала для фітнесу, в якій учні мали змогу пострибати на скакалці та м’ячах для фітнесу.  Враження переповнювали. Діти відчули на собі, що спорт – це панацея від багатьох хвороб, що не має побічних ефектів та здійснює загальний позитивний вплив на тіло.

      Фестиваль фізкультхвилинок
     Цікаво, креативно, а найголовніше з користю для здоров’я пройшов фестиваль фізкультхвилинок в Сарненської ЗОШ І-III ст. №4. Вчителі початкових класів добирають вправи таким чином, щоб протягом дня цілеспрямовано навантажувалися і розслаблялися різні групи м'язів дітей: плечового пояса, спини, тазостегнових суглобів. Включають у комплекс вправи для відпочинку очей, дихальні вправи, вправи на координацію рухів.

     Дітям подобаються фізкультхвилинки, що супроводжуються віршованими текстами. Щоб у дітей не збивався ритм дихання, їхні рухи були точними і сильними, при проведенні таких фізкультхвилинок учитель промовляє текст, а діти виконують вправи. Фестиваль пройшов круто та весело, всі початкові класи в ньому прийняли активну участь. Діти, батьки, вчителі просто в захваті.

     Проект «Збалансоване харчування»
     Проблеми “харчування і здоров’я” та “харчування і хвороби” тісно взаємопов’язані. Науково обґрунтовані та доведені взаємозв’язки між харчуванням та найважливішими хронічними неінфекційними хворобами. Нераціональне харчування є визначальним у виникненні та розвитку таких факторів ризику, як надлишкова маса тіла, артеріальна гіпертензія тощо. Харчування має численні складові, пов’язані з ризиком для здоров’я. Їжа – не лише необхідність, але й одне з найбільших задоволень у  житті. Люди їдять, щоб отримати насолоду та втамувати голод. В той же час їжа - носій та джерело величезної кількості біологічно та фармакологічно активних речовин, потужний лікувальний та оздоровчий фактор.

     "Збалансоване харчування - запорука здоров'я!" - вважають восьмикласники Сарненської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4. Білки, вуглеводи, ліпіди, мінеральні речовини, вода та вітаміни мають надходити до організму у достатній кількості щодня. Особливо, якщо це організм людини у підлітковому віці. Дослідження цього питання спонукало школярів до створення проектів. Сьогодні вже ми знаємо правила піраміди харчування та дотримуємося їх. " Своєму ї проекти восьмикласники створювали у  рекламних  та інформаційних плакати.