Сторінка психолога

  

Міфи про практичних психологів

Міф 1. Психолог вирішує за людей їхні проблеми.

  Аж ніяк. Психолог лише створює такі умови, за яких людина сама зможе вирішити свої проблеми. Сюди ж варто додати, що психолог працює лише з тими людьми, які звертаються особисто. І допомогти він може лише в тому випадку, коли людина готова змінити себе, а не навколишній світ.

                            Міф 2. Психолог може вирішити всі проблеми.

  Варто знову ж зазначити, що психолог не вирішує проблеми своїх клієнтів, а

рнення за допомогою до психолога є ні показником слабості, ні знаком психічного нездоров'я. Психологи працюють зі здоровими людьми. Однак періодично всі люди потребують підтримки й допомоги зі сторони. У нашій культурі ще не прижилася традиція звернення до психологів. Замість цього прийнято приходити за допомогою до друзів або заливати проблеми алкоголем. Вибір завжди за людиною. Психолог не нав'язує своїх послуг.

                          Міф 3. Послуги психолога - для психічно нездорових людей.

   Звернення за допомогою до психолога — не є ні показником слабості, ні знаком психічного нездоров'я. Психологи працюють зі здоровими людьми. Однак періодично всі люди потребують підтримки й допомоги зі сторони. У нашій культурі ще не прижилася традиція звернення до психологів. Замість цього прийнято приходити за допомогою до друзів або заливати проблеми алкоголем. Вибір завжди за людиною. Психолог не нав'язує своїх послуг.

                             Міф 4. У психолога не може бути своїх проблем.

  Якби - то! Психологи — теж люди. Не будемо про це забувати. Сказати, що в психолога не може бути особистих проблем, це однаково, що сказати: лікар - терапевт не може застудитися. Психолог вміє ефективно вирішувати власні проблеми самостійно, а також може звертатися за допомогою до своїх колег. І в цьому немає нічого негожого, адже мудрість не стільки в тому, щоб усе вирішувати самому, скільки в тому, щоб вирішити найкращим способом і з найменшою затратою нервів. Упевненість у собі — це здатність як надавати допомогу тоді, коли ти можеш це зробити, так і попросити про неї, коли самому не під силу.

                           Міф 5. Психологи — безвідмовні добряки, готові допомагати усім

                           у будь - який час і за будь - яких обставин.

  Деякі люди думають, що психологи — свого роду месії, які відчувають потребу віддати життя на служіння людям і жертвувати собою заради всіх і всього. Насправді, психолог — це професія. І хоч ця професія і пов'язана з наданням підтримки й допомоги людям, але власне психолог зовсім незобов'язаний перетворювати свою професійну діяльність у стиль життя. Психолог — це не та людина, що буде потакати всім людським забаганкам і примхам. Він краще за всіх знає, що має право бути самим собою, точно так, як і всі інші люди.

                          Міф 6. Психолог може дати таку пораду, що відразу вирішить

                          будь - яку проблему.

  Психологи не дають порад. Поради можна одержати де завгодно. Лише сама людина знає, що для неї краще. Психолог тільки намагається допомогти їй знайти в собі сили, побачити їх і усвідомити.

  Тож варто чітко розмежовувати стереотипні уявлення та реальне життя, у якому ми з вами живемо!

                               Отже, коли потрібно звертатися до психолога?

  Основним і головним чинником звернення до психолога є почуття вашого комфорту. Якщо вам не комфортно з власною дитиною; якщо ви не знаєте, як впоратися з дитячими примхами, істериками, свавіллям; якщо ваша родина опинилась в стресовій ситуації; якщо ваша дитина стала жертвою чи свідком жорстокого поводження; якщо ви не впевнені в ефективності обраного вами стилю виховання – не зволікайте зі зверненням. Основні моменти, коли батькам бажано відвідати психолога: адаптація дитини до дитячого садочка, психологічна готовність дитини шестирічного віку до навчання в школі.

Пам’ятка батькам!

1.Шановні батьки, пам’ятайте! Тільки разом у співпраці з школою та громадськістю можна досягти бажаних результатів у вихованні й навчанні ваших дітей.

2.Обов’язково постійно цікавтесь розвитком, навчанням і поведінкою ваших дітей. Для цього відвідуйте заняття, батьківські збори, зустрічайтесь з класним керівником і викладачами предметів.

3.Щоденно цікавтесь навчанням дитини. Радійте її успіхам, допомагайте узагальнювати, співставляти, аналізувати вивчене, прочитане, побачене. Не дратуйтесь через кожну невдачу, що спіткає дитину, не карайте і не ображайте її гідності, а допоможіть зрозуміти і усвідомити помилки, недоробки і загартуйте її силу волі своєю допомогою і розумінням.

4. Привчайте дитину до самонавчання й.до самоконтролю у виконанні домашніх завдань і обов’язків. Надавайте розумну допомогу у їх виконанні. Важливо викликати інтерес до навчання, але не муштрою і силою, а добрим словом, підтримкою, порадою, терпінням і ласкою.

 

 

    Психологічна служба Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 працює над проблемною темою: «Вивчення основних причин низьких досягнень учнів та низької вмотивованості до навчання. Підвищення рівня психологічних знань, надання допомоги у формуванні ключових компетентностей вчителів».

    Психологічна служба в системі навчально-виховної роботи школи

   Мета психологічної служби:забезпечення умов, які сприяють психологічному та особистому розвитку кожного учня, своєчасної реалізації вікових та індивідуальних можливостей учнів, здійснення психолого-педагогічної корекції.

  Основні напрямки діяльності психологічної служби школи:

· психодіагностична робота;

· консультаційна робота;

· корекційно -відновлювальна робота;

· психологічна просвіта;

· організаційно-методична робота;

· зв’язки з громадськістю.

  Психодіагностика спрямована на поглиблене психолого-педагогічне вивчення учня, його індивідуальних особливостей, причин порушень у його навчанні та поведінці. За наслідками обстеження формуються висновки та рекомендації.

  Консультаційна робота спрямована на формування у педагогів, батьків, учнів необхідних знань із закономірностей психофізіологічного розвитку дітей на різних вікових етапах, подолання кризових ситуацій, надання практичних порад з питань виховання особистості в сім’ї, попередження можливих порушень у становленні особистості.

  Корекційно - відновлювальна робота – це комплексний вплив на учня з метою подолання різного роду труднощів. З цією метою використовуються різноманітні сучасні методики психоаналізу та психокорекції.

  Психологічна просвіта – це пропаганда психологічних знань серед учнів, батьків, серед окремих груп учителів та педагогів в цілому.

 Організаційно-методична робота передбачає участь психолога в роботі методичних об’єднань, творчих груп, педагогічної ради, у розв’язанні загальношкільних завдань.

  Зв’язки з громадськістю спрямовані на обговорення найбільш суттєвих закономірностей та проблем соціально-психологічного розвитку особистості з учнівськими, батьківськими, учительськими громадськими організаціями.